Vanuit mijn studio in Arnhem help ik jouw verhaal te vertellen in beeld. Visuele communicatie dus. Van redactionele illustratie tot infographic, van pictogram tot animatie, van logo en huisstijl tot website of app. Maar net waar jouw verhaal behoefte aan heeft om impact te maken.
Ons brein verwerkt visuele informatie tot 600 keer sneller dan een geschreven tekst. Om een beeld te herkennen, hebben we bijvoorbeeld maar 13 milliseconden nodig. Visuele communicatie zorgt er dus voor dat jouw verhaal sneller en makkelijker binnenkomt bij je doelgroep. Daarnaast herinneren we ons na een paar dagen gemiddeld 80% van info die gecombineerd is met een sterke afbeelding. Van alléén tekst herinneren we ons nog maar 20%. Visuele communicatie zorgt er dus óók voor dat jouw verhaal beter blijft hangen.
De kracht van een illustratie is dat je er iets mee kunt verbeelden dat (nog) niet bestaat of dat moeilijk is uit te leggen in woorden (probeer maar eens met tekst te beschrijven hoe je een IKEA kastje in elkaar zet, en dat in 20 talen...) Met een illustratie kun je je verhaal optimaal afstemmen op jouw doelgroep en je communicatie onderscheidend en opvallen maken. Als illustrator verzorg ik:
Grafisch ontwerp dat werkt, daar draait het om. Om tot een grafisch ontwerp te komen dat voor jóu werkt, gaan we eerst aan de slag om tot de kern te komen. Wat is je doel? Wat wil je vertellen. Wie is je doelgroep? Als we die vragen samen helder hebben beantwoord, dan ga ik aan de slag met sterke ontwerpen jouw organisatie vooruit helpen:
Een kort filmpje trekt de aandacht, legt lastige of saaie materie snel uit en wordt ook nog eens goed bekeken op je website en gedeeld op social media. Ik help je graag met een animatie.
Ik start met het inventariseren van je wensen:
Wat is je marketing- en/of communicatiedoel? Wat is je kernboodschap? En wie is je doelgroep?
Als we de kern helder hebben, gaat de vorm de inhoud versterken. Ook bespreken we vooraf de randvoorwaarden zoals het budget.
Een sterk concept en een eigen stijl maken jouw visuele communicatie uniek en onderscheidend. Dit versterkt jouw branding en zorgt ervoor dat jouw doelgroep je uit duizenden herkent.
Je doelgroep wordt beïnvloed door kleur, vorm & beeld.
Ik stem de ontwerp- en illustratiekeuzes hierop af, zodat je communicatieboodschap ook helder binnenkomt bij je doelgroep.
Je wordt nauw betrokken bij het ontwerp- en illustratieproces. Naar aanleiding van de eerste inventarisatie / briefing ontvang je een offerte waarin de opdracht, werkzaamheden en randvoorwaarden helder worden omschreven. Ook tijdens het ontwerp- en illustratieproces blijf je betrokken bij alle fases: van eerste schets tot eindproduct zijn er meerdere overleg- en ‘goedkeur’ momenten. Zo creëren we samen een succesvol eindproduct.